Zona Metropolitana Galati-Braila face parte din Regiunea de Sud-Est, ce se afla pe pozitia a doua în clasamentul national al investitiilor straine directe, dupa capitala Bucuresti, avand o economie dinamica si diversa, bazata in special pe industrie, comert si servicii, acesta din urma reprezentand un domeniu în continua expansiune, trendul de dezvoltarea al mediului economic local vizand în principal sectorul serviciilor.
Activitatile economice sunt concentrate în centrele urbane, peste 80% din societatile comerciale fiind concentrate in municipiile Galati si Braila, 99% dintre acestea avand capital privat, cele mai multe desfasurandu-si activitatea în comert (57 %), urmat de industria prelucratoare (9,4%) si constructii (5,4%). De asemenea, agricultura si piscicultura reprezinta 2 sectoare cu o importanta semnificativa in economia zonei.
In ceea ce priveste contributia la formarea Produsului Intern Brut al zonei Galati-Braila, industria – Zona Galati-Braila fiind 3-lea centru industrial al tarii ca marime- , constructiile navale si agricultura detin cea mai mare pondere.
Sectorul IT urmeaza de asemenea un trend ascendent, datorita contributiei Parcului Software de la Galati si a Universitatilor specializate, iar in ceea ce priveste telecomunicatiile, se remarca aceeasi evolutie ascendenta.
Potrivit datelor existente la nivelul Registrului Central al Comertului, in decembrie 2010, Zona Galati-Braila se situa pe locul 13 national in ceea ce priveste numarul societatilor cu capital strain si locul 6 national in ceea ce priveste valoarea capitalului social al societatilor cu capital strain.
Cele mai importante investitii din Zona Galati-Braila pâna în prezent sunt:
- preluarea combinatului siderurgic din Galati de catre Liberty Stell Group (GFG Alliance), opereaza în peste 12 tari;
- Damen Shipyard Galati - Santierul Naval Damen Galati, parte a grupului olandez Damen;
- Yazaki -fabrica de componente auto, operaza in peste 46 tari.
Un alt sector de activitate în care au fost angajate investitii semnificative este comertul retail, prin aparitia marilor lanturi de magazine cum sunt Selgros, Kaufland, Penny Market, Metro, Carrefour, Brico, Winmarkt, Euromall.